Home » Jurnal » #Timisoara . Ziua #1

#Timisoara . Ziua #1

Din seria Timişoara …

25.04.2012

Plecarea şi drumul lung de 11 ore între Bucureşti şi Timişoara, cu ocolire prin Petroşani.

Ora 10:20. Ajung la gară. Taximetristul îmi face capul calendar cu poveşti despre România şi români. Colega mea a ajuns deja. Eu mă crizez, ca de obicei, imaginându-mi cum pleacă trenul fără noi. Ne luăm biletele în fugă, intru într-un magazin, iau ce găsesc pe rafturi, în fugă. Ştiu că ne aşteaptă 11 ore de drum lung şi obositor, dar măcar mergem pe lumină. Trebuiau să fie 9 ore, că doar aşa zicea pe site-ul CFR. Oricum, sunt fericită. Mi-am luat şi tricoul preferat pe mine, nu are ce să meargă prost.

Note to self: Site-ul CFR nu ştie să facă update-uri în legătură cu întârzierile trenurilor, lucrări pe parcursul traseului ş.a.m.d.

Ora 16. Realizez că trecem prin zona Petroşani. Ca o deşteaptă ce sunt, mi-am lăsat camera în bagaj. Intrăm în zona muntoasă, cu ape învolburate, văzute de la înălţime. Oriunde priveşti în jur, vezi doar pietre săpate de apă, râuri de munte, păduri de foioase. E atâta verde şi aer rece, încât mă simt ca într-o constantă stare de hipnoză. Niciun gând rău, toate bune şi frumoase.

Singurul care îmi tulbură liniştea e tipul de la restaurantul trenului. Ca un roboţel, trece a 3-a oară prin vagonul nostru. Nu reuşeşte să vândă nimic, dar îşi face atribuţiile jobului, după zisele lui. Mă întorc la visat şi privit pe geam.

Pe drum, printre ape şi păduri, mai vezi câte un şantier de lucru cu hale mari, albastre. În alte locuri, la vreo 2-3 metri de şina de cale ferată îşi au casele câteva familii de ţigani. Unele nu au geamuri, altele au ceva improvizaţii. Din ce îmi dau seama, probabil casele sunt făcute din piatră de râu de culori diferite: negru, gri, alb pe ici-colo. O ţigăncuşă la vreo 5 ani, nu mai mult, iese în pragul unei case, înainte să intrăm noi cu trenul în tunel. Am prins momentul în care mă-sa o ia de mână şi o trage înapoi. Nu par să aibă uşă la intrare. Vremea se strică şi ea.

Note to self 2: Dacă în Bucureşti e cald şi soare, nu e musai să fie la fel şi în alte părţi. Data viitoare, să-mi iau pentru tren ceva cu mânecă lungă.

De vreo 3-4 ore toarnă cu găleata şi fulgeră zdravăn. Dacă tot sunt în zona Olteniei, mi-am amintit de un banc: “De ce zâmbesc oltenii atunci când fulgeră?”… “Cred că îi fotografiază cineva”. :) În căşti îmi cântă Grimus – Umbre. Se potriveşte perfect cu starea mea de spirit şi cu vremea.

Mai arunc un ochi pe geamul plin de stropi de ploaie. Mare lucru nu se distinge printre pomii înverziţi şi înfloriţi: câteva sate, case mici, uliţe înguste, vreo două garduri vai de ele, băltoace colorate noroios şi câteva turme de oi pe dealuri. Cred că până acum am trecut prin cel puţin 20 de tuneluri, unul mai lung ca altul, toate săpate în munte.

Pe o anumită porţiune, văd linii de cale ferată veche, nefolosite azi. Unele sunt îngropate în ierburi şi crengi, peste altele s-au turnat ziduri de susţinere a malului montan. Sunt dovada că au fost circulate acum mulţi mulţi ani. Se schimbă şi melodia din playlist. Urmează Lifehouse – Everything. Mă amuză tunelurile, în continuare. Zici că sunt din filmele anilor ’80. Iarăşi văd case ţărăneşti, una mai colorată ca alta, cu livezi mari şi improvizaţii de terenuri de fotbal pe un deal.

Ora 22. Am ajuns în Timişoara. Ieşim din gară, ne facem planuri cum să nu ne dăm de gol că nu suntem din oraş şi traversăm pe cealaltă parte. Luăm un taxi. Taximetristul se prinde că nu suntem din Timişoara. Totuşi, nu ne-a ocolit, a fost drăguţ şi a luat-o pe ruta exactă spre locul cazării noastre. Mai târziu am aflat cum se prind taximetriştii când vine cineva din Bucureşti: i-am spus prea exact adresa.

Ajungem la căminul unde eram cazate. Zona e faină, liniştită, la marginea oraşului, la vreo 4-5 km de centru. Multă iarbă şi mult verde, aer curat. Căminul e nou, construit ca un fel de complex de garsoniere pentru studenţi.

Prima impresie vis-a-vis de Timişoara: oraş frumos, civilizat. Te simţi în siguranţă noaptea. Aer curat. Ideal pentru vacanţe scurte şi concedii.

The following two tabs change content below.